Naše poloha

TOPlist

Aktuality a novinky

HIMALÁJE,ALPY,SICÍLIE,ALBÁNIE, TURECKO,ŠVÝCARSKOPalicnik

Ve fotogalerii jsou nové fotografie z cest
HIMALÁJE, ALPY, SICÍLIE, ALBÁNIE

Skype Status

PROJEKČNÍ KANCELÁŘ - Autorizovaná projekční kancelář Zdeněk Melichar obor pozemního stavitelství

PROJEKČNÍ KANCELÁŘ

Autorizovaná projekční kancelář Zdeněk Melichar obor pozemního stavitelství

ZOBRAZIT VÍCE»

Moje ikonka

Pokud se Vám mé stránky nebo služby líbí, přidejte na Váš web tuto ikonku

stáhnout ikonu

Skotsko 08/2014

Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014 Skotsko 08/2014

Dřina na chatu GouterJak roky přibývají, zjišťuji, že chyty jsou menší, převisy větší, tělo těžší a vůle horší. Při jedné společné oddílové akci vzpomínáme na zážitky z hor Kavkazu, Tater, Julských alp, Vendenu, prostě hory jsou hory. Každý zažil nějakou nebezpečnou situaci, na kterou se potom u dobrého moku už jenom v dobrém vzpomíná...

. „Tak pojedeme zase jednou do hor“, volba padla na Francii a oblast Mont Blancu. Kdo nebyl na Blancu, jako by nebyl. Oprášíme výzbroj do hor, nabrousíme mačky, dokoupíme potřebnou výbavu a už nic nám nebrání odjet za vytouženým cílem.

Středa 4. 8. 2004, 16.00 hod a čtyři auta vyrážejí po vlastní ose směr Chamonix. Po 12 hod. jízdy přespáváme na parkovišti za hranicemi Francie, pomalu svítá, není kam spěchat. Ve čtvrtek ráno přijíždíme do Chamonix a pozorujeme svítání na okolních velikánech. Zjišťujeme, že kempy jsou v tuto roční dobu dost plné. Holt nejsme jediní, kdo má rád hory. Ostatní auta se zatím neobjevila, tak jedeme do Les Houches ke stanici lanovky, kde máme sraz. Počasí je polojasné a nejsme rozhodnuti, zda půjdeme nahoru. Je poledne, doráží ostatní účastníci výpravy. Počasí má být dobré – jedeme nahoru.

Balíme nutnou výzbroj a už sedíme v lanovce na Bellevue, přestup na zubačku a v 15.00 hod už stoupáme směr chata Tete Rousses ve výšce 3.167 m, kde bude náš tábor. Počasí se začíná kazit (jak také v horách jinak), tak volíme přímější směr podél ledovce Bionassay přímo pod chatu. Bohužel v suti pod chatou nás zastihne krupobití, kolem mlha, chatu jenom tušíme ještě vysoko nad sebou. Goretex drží, kampak na nás s takovým počasím. Postupně docházíme do chaty a zjišťujeme, že sice tělo je v suchu, ale věci v báglu jsou „durch“. Honza s Jedlou byli rychlí, stihli dojít na tábořiště nad chatou včas a už připravují ve stanu večeři. Umluvíme chataře za poloviční cenu 7 euro na průkaz ČHS, že nás nechá přespat pod střechou na patýrku. To byla noc! Pod střechou na půdičce bylo alespoň 30 °C a tak i po námaze z výstupu a předchozí probdělé noci nikdo z nás ani oka nezamhouřil. Zlatý stan.

Je ráno 2.00 hod a chatař budí osazenstvo chaty. Venku mezi mraky po bouřce občas vykukují hvězdičky, mělo by být pěkně… Balíme a ve 2.30 hod stoupáme vzhůru k chatě na Goutru (3.816 m) a dál se uvidí. Průvodce uvádí: „…přejít rychle suťový žlab na pravé žebro stěny.“ Ve světle čelovek hledáme správný chodník. Nad námi svítí plno světlušek, které si přivstaly a už stoupají k vrcholu. Náhle se tichem rozlehne výkřik bolesti, rachot kamení a mrtvolné ticho. „Co se stalo?” je slyšet všude kolem. „Martin dostal šutrem velkým jak balón do stehenní kosti, dost toho chytil sedák, ale nevím, jak to vypadá,“ odpovídá naše doktorka, která u něj byla první. Podpíráme Martina a opatrně scházíme až na chatu Tete Rousses. Vypadá, že to bude dobré, nic zlomené. Jak rychle jsme začali, tak rychle jsme skončili. Solidárně pomalu sestupujeme až do kempu v Les Houches, kde počkáme na Honzu s Jedlou, kteří vyšli ráno před námi na vrchol.

Večer jsme všichni pohromadě. Povedlo se, Honza s Jedlou to dokázali, vystoupili z chaty Tete Rousses na vrchol Mont Blancu 4.807 m a sestoupili zpátky až do kempu v Les Houches v jeden den. Dlouho do noci vyprávějí zážitky z hory plné lidí…

Zbytek pobytu se věnujeme turistice po ledovci Mer de Glace pod Grandes Jorasses, Petit Dru, Augile du Midi a necháme na sebe působit kouzlo hor. Ještě se sem vrátím a nebude to dlouho trvat, na ten kopec prostě vylezu, mám v hlavě…